LRS to cały szereg rozmaitych systemów przywoławczych, dzięki którym z wielkim powodzeniem można zwiększyć ruch w samoobsługowym punkcie gastronomicznym, a co za tym idzie zwiększyć w dość znaczący sposób dochody tego miejsca. Dzięki nim współpraca pomiędzy kuchnią, klientem a kelnerem jest niezwykle prosta. Już po pierwszych kilku dna stosowania dowolnego systemu zauważyć można wzrost średniej wartości rachunku, zwiększoną rotację stolików oraz zdecydowanie większą wydajność pracy kelnerów. Systemy przywoławcze – http://www.lrspoland.pl/poradnik-it-w-gastronomii-cz.2,144.html – to bardzo nowoczesne i innowacyjne rozwiązania, które znajdują coraz większe uznanie w coraz większej ilości punktów specjalizujących się w usługach gastronomicznych.
Współpraca na linii kucharz-kelner
Nienaganna współpraca pomiędzy kuchnią a kelnerami to jeden z najważniejszych aspektów, wpływających na zadowolenie klienta z przebywania w danym lokalu gastronomicznym. Zadanie to ułatwi Server Paging System, bezprzewodowy system składający się z nadajnika (który znajduje się w kuchni) oraz pagera (który znajduje się w rękach kelnerów). Takie systemy pracy w gastronomii działają w niezwykle prosty sposób. Informacja o gotowym do odbioru daniu trafia z nadajnika znajdującego się w kuchni do pagera, czyli niewielkiego urządzenia, który posiada każdy pracujący w danym lokalu kelner. Wystarczy, że kucharz po zakończeniu przygotowywania danego dania wciśnie odpowiedni przycisk, po czym sygnał natychmiast trafia do odpowiedniego kelnera. To ułatwia znacznie prace obu stronom. Dzięki temu kelner nie musi cały czas pojawiać się w kuchni, aby kontrolować gotowość posiłku do wydania. Spokój mają w tym wypadku również kucharze, którym nie przeszkadza już ciągła wizytacja kelnerów w kuchni.
Jakie zalety ma Server Paging System?
Server Paging System to system mający dużo zalet. Należy do nich przede wszystkim:
– bardzo dobra komunikacja pomiędzy kucharzem i kelnerem,
– lepsza kontrola nad wykonywaniem pracy przez obie strony dla menadżera/ właściciela punktu gastronomicznego,
– w bardzo znaczący sposób spada ilość reklamacji związanych z późnym wydaniem zimnego już dania,
– wszystkie prace, zarówno te w kuchni, jak i zadania należące do kelnerów wykonywane są systematycznie, w odpowiednio do tego przeznaczonym czasie,
– wzrasta zadowolenie klientów, co jest równoznaczne ze wzrostem sprzedaży,
– obsługa gości dzięki zastosowaniu takiego systemu jest płynna i przebiega bez najmniejszych zakłóceń.
A jak poprawić kontakt na linii gość-kelner?
Nowoczesne systemy pracy w gastronomii nie tylko służą upłynnieniu współpracy pomiędzy kuchnią przygotowującą posiłki a obsługą sali. Aby ułatwić przywołanie kelnera klientom stworzony został system Push for Service, dzięki któremu w razie potrzeby przebywając w lokalu gastronomicznym możemy szybko i sprawnie przywołać obsługę do naszego stolika. Do tego celu służy specjalnie wymyślony nadajnik nazwany Table Genie. Zamontowany jest on przy każdym stoliku, wyposażony został w trzy specjalne przyciski, każdy służący do zupełnie innego celu. W zależności od typu lokalu przyciski te definiować mogą różne cele np. wezwanie kelnera do stolika, kontakt z managerem, podanie rachunku. Wystarczy, że klient wciśnie odpowiedni guzik i natychmiast sygnał zostanie przesłany do odpowiedniego urządzenia. Odbiorca sygnału otrzyma numer stolika i stosowny komunikat ( np. stolik numer 5 chciałby uregulować rachunek).
Systemy pracy w gastronomii, przywołujące klienta do obioru gotowego dania pomagają skutecznie opanować chaos, jaki bardzo często panuje w samoobsługowych lokalach gastronomicznych. W takich systemach przy każdym ze stolików znajduje się odpowiedni pager. Klient wcale nie musi oczekiwać na swoje zamówienie przy stoliku, może poruszać się po całym lokalu czy wyjść na zewnątrz. Kiedy jego zamówienie będzie już w pełni gotowe, otrzyma odpowiednią wiadomość na pager i będzie mógł udać się po odbiór zamówienia.
Bez wątpienia coraz nowocześniejsze systemy pracy w gastronomii niezwykle ułatwiają pracę i komunikację w każdym lokalu, niezależnie od profilu jego działalności. Co najistotniejsze takie systemy są bardzo dyskretne i niezwykle proste w wykorzystywaniu.
Ciekawe, ile osób zna ten temat tak dobrze jak autor tego tekstu.
Te treści są warte uwagi nie tylko specjalistów. Każdy powinien to wiedzieć
Każdy, kto szuka głębszego zrozumienia tematu, powinien to przeczytać.