Bez względu na to jak będzie nowoczesny obiekt hotelowy i jak bardzo będzie to hotel inteligentny, kwestie czystości zawsze w hotelach będą na pierwszym miejscu. Każdy hotel i każde miejsce noclegowe jest w pierwszej kolejności oceniane przez gości hotelowych, przez pryzmat czystości w pokojach, w korytarzach, restauracji czy w innych miejscach hotelu. Na co zwracają uwagę goście hotelowi? Sprawdź w naszym tekście lub pod adresem: https://intelihotel.pl/blog/czystosc-w-pokoju-hotelowym/.
PRZED ROZPOCZĘCIEM SPRZĄTANIA
Każda ekipa sprzątająca zanim rozpocznie sprzątanie dostanie odpowiednie wytyczne jak takie sprzątanie powinno wyglądać. Właściciel hotelu czy jakiegokolwiek miejsca noclegowego powinien dokładnie określić co w pokojach hotelowych ma być wysprzątane i jak. Ponadto każda ekipa sprzątająca powinna być wyposażona w odpowiednie przedmioty a wózek do sprzątania powinien być zaopatrzony następująco:
– w odkurzacz,
– w kilka rodzai szczotek,
– mopa,
– gąbki i w ścierki,
– gumowe rękawiczki ochronne,
– odpowiednie środki czystości,
– papier toaletowy,
– specjalne produkty do uzupełniania, takie jak mini szampony, mydełka czy płyny do kąpieli lub pod prysznic.
Dodatkowo bardzo istotna jest również czysta pościel i ręczniki na zmianę oraz worki na śmieci i różnego rodzaju odpady.
GŁÓWNE ZASADY SPRZĄTANIA
Dobrze przygotowany wózek do sprzątania pozwala na zrobienie bardzo dobrego i pełnego porządku w pokoju gościa hotelowego. Przed wejściem do danego pokoju należy najpierw zapukać i upewnić się, że pokój jest pusty i nic nie stoi na przeszkodzie by go wysprzątać.
Porządek w pokoju zaczyna się od przewietrzenia go, następnie należy zweryfikować czystość pościeli, wyrzucić śmieci oraz sprawdzić czy wszystko w pokoju działa.
Czystymi rękoma pokojowy lub pokojówka powinni zmienić pościel a następnie zacząć sprzątać i odkurzać pokój i łazienkę.
NA CO SPECJALNIE ZWRACA UWAGĘ GOŚĆ HOTELOWY?
Pierwszym elementem w pokoju hotelowym, na który gość hotelowy zwraca uwagę jest łóżko. Na łóżku gość hotelowy ma spać i to łóżko sprawi czy będzie się czuł gość w danym hotelu komfortowo.
Goście coraz częściej zwracają uwagę czy łóżko jest czyste, czy pościel wyprana i pachnąca oraz czy materac nie ma żadnych plam.
Następnie klient hotelu zwraca uwagę czy na meblach są smugi czy meble są dobrze przetarte z kurzu i brudu. Dzisiaj nie wystarczy szybkie sprzątanie w pokoju hotelowym. Klient miejsca hotelowego jest wyczulony na czystość w danym pokoju, w którym ma spędzić czas.
Goście hotelowi są też wyczuleni na czystość w łazience, oczekują czystej i wypolerowanej wanny, czystego zlewu i czystego brodzika prysznicowego. Pokój hotelowy na pewien czas dla gościa hotelowego ma być namiastką jego domu, dlatego każdy chce by czas spędzony w hotelu był miły i nie zakłócony. Każdy chce spędzić czas w czystym dla siebie otoczeniu.
Sprzątanie pokoi hotelowych szybko i niedokładnie i tak prędzej czy później mści się, bowiem goście hotelowi bardzo szybko zauważają brud i najczęściej w swoich opiniach o nim wspominają,
SYSTEM HOTELOWY POMAGA W UTRZYMANIU CZYSTOŚCI W POKOJACH HOTELOWYCH
System hotelowy, który został zainstalowany w obiekcie hotelowym bardzo pomaga w utrzymaniu czystości. Poprzez tego rodzaju system doskonale wiemy jakie pokoje wymagają sprzątania, które pokoje za chwilę się zwolnią a więc będą wymagały czyszczenia oraz sprzątania i ile pokoi należy danego dnia posprzątać. Odpowiedni system pozwala na zaplanowanie sprzątania i określenie czasu sprzątania. Nigdy nie wiadomo ile czasu trzeba będzie poświecić na wysprzątanie danego pokoju. Poprzez system hotelowy, który pozwala na pełny monitoring taki czas można sobie zaplanować i dokładnie rozplanować konkretne sprzątanie danych pokoi wykorzystując tylko jedną kartę hotelowa zamiast pełen pęk kluczy.
Te treści są warte uwagi nie tylko specjalistów. Każdy powinien to wiedzieć
To jest ta rodzaj lektury, która otwiera umysł na nowe możliwości.
Ta lektura to prawdziwy intelektualny przysmak.