261 koni mechanicznych, napęd na wszystkie koła i manualna skrzynia biegów. GR Yaris jest prawdopodobnie najlepszym samochodem sportowym naszych czasów.
Na kierownicy i zagłówkach widnieje napis „Gazoo Racing”, a mała tabliczka na konsoli środkowej poświadcza pochodzenie pojazdu. Aluminiowe drzwi i maska silnika oraz szyby bez ramek zmniejszają masę własną do 1 280 kg. Auto wyposażone jest w sportowe, półkubełkowe fotele.
GR Yaris – wrażenia z jazdy
GR Yaris o długości niespełna 4 metrów obraca się bez wysiłku. Obficie wzmocnione nadwozie pozwala na spokojną pracę zawieszenia. Yaris zachowuje akceptowalny poziom komfortu na wybojach i eliminuje wszelkie odczucia przechyłów na zakrętach przy dużych prędkościach. Elektronicznie sterowany system napędu na wszystkie koła pomaga również w optymalizacji trajektorii jazdy.
Sportowe auto Toyoty
Tryby pracy układu kierowniczego wybiera się za pomocą przełącznika znajdującego się w dolnej części konsoli środkowe. Zależnie od ustawienia przełącznika dzielony jest moment obrotowy:
- w standardowym trybie 60% momentu trafia na koła przednie, 40% na tylne,
- tryb torowy dzieli moment równo między obie osie,
- tryb sportowy przenosi 30% momentu na koła przednie, a 70% na tył pojazdu.
Yaris GR jest jednym z najmocniejszych trzycylindrowych silników na świecie. Unikalne turbo z łożyskami kulkowymi eliminuje wszelkie opóźnienia i pomaga przy niskich obrotach. Auto do setki przyśpiesza w 5,5 sekundy.
Dowiedz się więcej o innym typie komunikacji miejskiej jaką proponuje Vozilla.
Treści, które może odświeżą Wam trochę temat. Sami sprawdźcie
Ten tekst otwiera oczy na rzeczy, o których wcześniej nie myślałem.
Nie często trafia się na tak dobrze napisany i przemyślany artykuł.