Czystość w pokoju hotelowym – na co zwracają uwagę goście?

Bez względu na to jak będzie nowoczesny obiekt hotelowy i jak bardzo będzie to hotel inteligentny, kwestie czystości zawsze w hotelach będą na pierwszym miejscu. Każdy hotel i każde miejsce noclegowe jest w pierwszej kolejności oceniane przez gości hotelowych, przez pryzmat czystości w pokojach, w korytarzach, restauracji czy w innych miejscach hotelu. Na co zwracają uwagę goście hotelowi? Sprawdź w naszym tekście lub pod adresem: https://intelihotel.pl/blog/czystosc-w-pokoju-hotelowym/.

PRZED ROZPOCZĘCIEM SPRZĄTANIA

Każda ekipa sprzątająca zanim rozpocznie sprzątanie dostanie odpowiednie wytyczne jak takie sprzątanie powinno wyglądać. Właściciel hotelu czy jakiegokolwiek miejsca noclegowego powinien dokładnie określić co w pokojach hotelowych ma być wysprzątane i jak. Ponadto każda ekipa sprzątająca powinna być wyposażona w odpowiednie przedmioty a wózek do sprzątania powinien być zaopatrzony następująco:
– w odkurzacz,
– w kilka rodzai szczotek,
– mopa,
– gąbki i w ścierki,
– gumowe rękawiczki ochronne,
– odpowiednie środki czystości,
– papier toaletowy,
– specjalne produkty do uzupełniania, takie jak mini szampony, mydełka czy płyny do kąpieli lub pod prysznic.

Dodatkowo bardzo istotna jest również czysta pościel i ręczniki na zmianę oraz worki na śmieci i różnego rodzaju odpady.

GŁÓWNE ZASADY SPRZĄTANIA

Dobrze przygotowany wózek do sprzątania pozwala na zrobienie bardzo dobrego i pełnego porządku w pokoju gościa hotelowego. Przed wejściem do danego pokoju należy najpierw zapukać i upewnić się, że pokój jest pusty i nic nie stoi na przeszkodzie by go wysprzątać.
Porządek w pokoju zaczyna się od przewietrzenia go, następnie należy zweryfikować czystość pościeli, wyrzucić śmieci oraz sprawdzić czy wszystko w pokoju działa.
Czystymi rękoma pokojowy lub pokojówka powinni zmienić pościel a następnie zacząć sprzątać i odkurzać pokój i łazienkę.

NA CO SPECJALNIE ZWRACA UWAGĘ GOŚĆ HOTELOWY?

Pierwszym elementem w pokoju hotelowym, na który gość hotelowy zwraca uwagę jest łóżko. Na łóżku gość hotelowy ma spać i to łóżko sprawi czy będzie się czuł gość w danym hotelu komfortowo.
Goście coraz częściej zwracają uwagę czy łóżko jest czyste, czy pościel wyprana i pachnąca oraz czy materac nie ma żadnych plam.
Następnie klient hotelu zwraca uwagę czy na meblach są smugi czy meble są dobrze przetarte z kurzu i brudu. Dzisiaj nie wystarczy szybkie sprzątanie w pokoju hotelowym. Klient miejsca hotelowego jest wyczulony na czystość w danym pokoju, w którym ma spędzić czas.
Goście hotelowi są też wyczuleni na czystość w łazience, oczekują czystej i wypolerowanej wanny, czystego zlewu i czystego brodzika prysznicowego. Pokój hotelowy na pewien czas dla gościa hotelowego ma być namiastką jego domu, dlatego każdy chce by czas spędzony w hotelu był miły i nie zakłócony. Każdy chce spędzić czas w czystym dla siebie otoczeniu.
Sprzątanie pokoi hotelowych szybko i niedokładnie i tak prędzej czy później mści się, bowiem goście hotelowi bardzo szybko zauważają brud i najczęściej w swoich opiniach o nim wspominają,

SYSTEM HOTELOWY POMAGA W UTRZYMANIU CZYSTOŚCI W POKOJACH HOTELOWYCH

System hotelowy, który został zainstalowany w obiekcie hotelowym bardzo pomaga w utrzymaniu czystości. Poprzez tego rodzaju system doskonale wiemy jakie pokoje wymagają sprzątania, które pokoje za chwilę się zwolnią a więc będą wymagały czyszczenia oraz sprzątania i ile pokoi należy danego dnia posprzątać. Odpowiedni system pozwala na zaplanowanie sprzątania i określenie czasu sprzątania. Nigdy nie wiadomo ile czasu trzeba będzie poświecić na wysprzątanie danego pokoju. Poprzez system hotelowy, który pozwala na pełny monitoring taki czas można sobie zaplanować i dokładnie rozplanować konkretne sprzątanie danych pokoi.

Post Your Comment Here

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *